Tradició i actualitat, compositors i intèrprets

Amb el nom de “Tradició i actualitat, compositors i intèrprets”, el projecte que us presentem pretén realitzar quatre encontres arreu del país on es mirarà d’apropar dues branques que haurien de donar-se la mà habitualment: intèrprets i compositors. S’hi podran inscriure tots els alumnes matriculats als conservatoris i centres autoritzats de grau professional catalans i les dates de les trobades seran en dissabte perquè tothom pugui assistir-hi. A més, els alumnes de cada centre podran anar a més d’una trobada si volen, ja que es mirarà que no coincideixin de dia.
L’objectiu d’aquest projecte serà que els alumnes de més nivell dels nostres vint centres –cinquès i sisés principalment- treballin les obres dels compositors catalans en una doble faceta. Per una banda, els joves podran treballar l’obra d’un compositor català “històric” amb un intèrpret de reconeguda trajectòria i per l’altre també es convidaran compositors actuals per treballar directament les seves composicions amb els alumnes.

cartell

Calendari:
7 de febrer: Badalona Granados-Guinovart –Alba Ventura (Programa del concert)
21 Febrer: Cervera Mompou-Guzman –Jordi Camell
25 d’Abril: Girona Montsalvatge – Brotons – Jordi Masó

Horari de les jornades
10-14 h. Classes
14 h. Dinar
15:30 h. Conferència
17 h. Concert – Alumnes seleccionats
17:30 h. Breu Recital del pianista convidat

La jornada inclourà les classes magistrals al matí –repartides en dos espais simultanis (pianista/compositor)-, una conferència havent dinat –on el compositor i l’intèrpret versaran sobre l’obra d’ambdós i les vinculacions del seu llenguatge. Posteriorment hi haurà un breu concert amb una primera part a càrrec dels alumnes més interessants que s’han aplegat a l’encontre i una segona part a càrrec del pianista convidat, on podrem sentir l’obra d’ambdós compositors, així com entendre la seva vinculació.