I Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya
El I Congrés de Pedagogia Musical a Catalunya és una plataforma de comunicació i intercanvi d’experiències relacionades amb l’ensenyament de la música, organitzada per l’Associació de Conservatoris de Catalunya amb el suport i col·laboració del Servei d’Ordenació dels Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
En aquesta primera edició, que tindrà lloc al Conservatori Municipal de Música de Barcelona els dies 9 i 10 de març de 2018, el Congrés de Pedagogia Musical a Catalunya pretén focalitzar l’atenció en els “Nous reptes en l’ensenyament i l’educació musical” oferint un espai als professionals del sector de l’educació musical a Catalunya on mostrar les seves innovacions metodològiques, experiències d’aula, treballs de cooperació i investigacions.
La voluntat del Congrés es posar a l’abast de tots els assistents, bones pràctiques que porten a terme els professionals del sector en els conservatoris, escoles de música i centres d’ensenyaments general, i al mateix temps, fer prendre consciència de la repercussió que té l’estudi de la música en la societat actual, i com actua de motor contribuint a millorar-la.
Us animem a presentar les vostres comunicacions, que es poden centrar en un d’aquests tres àmbits (més a baix trobareu més informació):
Àmbit 1: Bones pràctiques als conservatoris i centres autoritzats de grau professional
- La imúsica en l’educació
- La funció del tutor
- Organització de la música de cambra
- Organització de la gestió del centre
- La figura de l’orientador professional
- El valor dels conjunts instrumentals i corals
- Accions de millora docent
- Avaluació de la qualitat
Àmbit 2: Metodologies de l’ensenyament musical i projectes d’innovació
- Experiències d’aplicacions i eines digitals per a l’aprenentatge de l’instrument
- Experiències d’aplicacions i eines digitals per a l’aprenentatge del llenguatge / harmonia/història de la música
- La creativitat i la improvisació a l’aula
- L’aprenentatge del llenguatge musical amb l’instrument
- Noves metodologies. Tècniques específiques dels diversos instruments
Àmbit 3: Interès dels conservatoris de música a la societat
- El Conservatori com a centre generador d’activitat en el seu entorn.
- La relació dels conservatoris amb els centres d’ensenyament general.
- La relació dels conservatoris professionals amb els Centres Superiors.
- La relació dels conservatoris professionals amb les escoles de música.
A més a més de les comunicacions, el Congrés acollirà conferències especialitzades amb professionals de renom i una taula rodona amb participació de professionals dels centres superiors de Catalunya a l’entorn de la improvisació.
Esperem que aquesta iniciativa sigui del vostre interès i que trobeu en les activitats que ofereix el Congrés motivació per participar-hi activament.