Jornada de formació Narcisa Freixas 160 anys

Aquesta jornada, reconeguda com a formació continuada pel Departament d’Ensenyament, es repetirà 4 vegades, a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, i està adreçada al professorat d’escoles de música, conservatoris i centres de grau professional de música.

En el moment de formalitzar la inscripció haureu de seleccionar a quina sessió voleu assistir.

Finalitat del curs: Visualitzar el paper de la dona en la història, en concret en el camp de la composició musical i donar a conèixer la figura de la pedagoga i compositora catalana Narcisa Freixa i en particular la seva obra instrumental i del cant al professorat d’escoles de música, conservatoris i centres autoritzats de grau professional de música.

Dates i lloc:

• 20 d’octubre: Escola Superior de Música de Catalunya
  • 27 d’octubre: Conservatori de música de Lleida
  • 10 de novembre: Conservatori de música de la Diputació de Tarragona a Tarragona
  • 17 de novembre: Conservatori de música Isaac Albéniz de Girona Horari: de 9.15 a 15

Reconeixement: Aquesta jornada està reconeguda pel Departament d’Ensenyament. Les persones que hi assisteixin obtindran un certificat de 5h de formació.

Nombre d’alumnes: fins a 50 alumnes en cada una de les sessions

Destinataris: Professorat d’Escoles de Música autoritzades, Conservatoris, Centres integrats i Centres de grau professional de Música.

Inscripció: En cas que estigueu interessats en participar a alguna de les 4 sessions, caldrà fer la inscripció a través d’aquest enllaç Inscripció. Recordeu que l’assignació de plaça es farà per estricte ordre de sol·licitud.

Dates d’inscripció: del 19 de setembre a l’10 d’octubre

Objectius de la formació:

1. Visualitzar el paper de la dona en la música, també com a
  2. Donar a conèixer la compositora catalana Narcisa
  3. Conèixer les obres instrumentals i de cant d’aquesta
  4. Aplicacions didàctiques de l’obra de Narcisa Freixas als ensenyaments de música de règim especial.

Continguts:

Els continguts s’organitzaran en 3 blocs

Bloc 1 Conferència: El paper de la dona en el món de la música
Bloc 2 Conferència: Narcisa Freixas

Presentació del repertori pianístic de Narcisa Freixas Presentació del repertori de cant de Narcisa Freixas Aplicacions didàctiques del repertori de Narcisa Freixas

Bloc 3 Avaluació de satisfacció: Participació i escrit sobre l’aplicabilitat de la proposta a la pròpia situació docent.

Avaluació de la satisfacció: Enquesta valorant el curs i les persones  formadores

Metodologia: La jornada inclourà una conferència a l’entorn del paper de la dona al món de la creació musical, centrant, posteriorment, la figura de la compositora catalana Narcisa Freixas i la seva obra. A continuació es presentaran i s’interpretaran les obres d’aquesta compositora adients a l’alumnat d’escoles de música i de grau professional.

Formadors:

• Anna Bofill: arquitecta i
  • Ester Vela: Professora al Conservatori municipal de música de
  • Salvador Parrón: Professor al Conservatori municipal de música de Barcelona i al Centre autoritzat de grau professional Liceu de

Avaluació:

• Avaluació de l’aprofitament: Participació i escrit sobre l’aplicabilitat de la proposta a la pròpia situació
  • Avaluació de la satisfacció: Enquesta valorant el curs i les persones